مقالات

تنوع فنجان قهوه خوری

فنجان قهوه خوری

قهوه، نوشیدنی پرطرفدار و مورد علاقه اکثر افراد در دنیا می باشد. برای سرو قهوه عوامل بسیاری تاثیر گذار هستند که یکی از این موارد ظروف سرو نوشیدنی مناسب می باشد. چرا که انواع قهوه از اسپرسو و لته گرفته در حجم ها متفاوتی سرو می شوند. فنجان قهوه خوری از اصلی ترین و مهم ترین وسایل برای پذیرایی و سرو نوشیدنی می باشد. که بسیاری از افراد با انواع فنجان، انتخاب از بین آن ها و نحوه استفاده درست از آن آگاهی ندارند که در این متن به این موارد می پردازیم.

در واقع فنجان قهوه خوری ظرفی می باشد که برای نوشیدن مدل ها مختلف قهوه استفاده می شود. در این بین مهم ترین و پرکاربردترین فنجان اسپرسو، می باشد.

نکته جالب اینکه بسیاری از افراد فنجان قهوه خوری را به نام ماگ می شناسند. اما لازم است بدانید، ماگ خودش یکی از انواع لیوان قهوه به حساب می آید.

فنجان قهوه خوری

 

انواع فنجان قهوه خوری

فنجان ها به دو دسته کلی تقسیم می شوند. یکی از نظر جنس و دیگری از نظر اندازه و سایز می باشد.

جنس فنجان

سرامیکی

فنجان سرامیکی به دلیل عایق حراتی بودن که سبب می شود قهوه گرم نگه داشته شود بین افراد محبوب می باشد. از دیگر ویژگی ها جنس سرامیک شستشو آسان می باشد، که به راحتی با یک آب سرد تمیز می شود.

شیشه ای

خیلی از افراد هستند که دوست دارند داخل فنجان را ببینند و در هنگام نوشیدن لذت ببرند به همین خاطر از فنجان قهوه خوری شیشه ای استفاده می کنند. قابل بازیافت بودن شیشه از اصلی ترین مزیت ها این نوع فنجان می باشد که به سلامت محیط زیست کمک می کند. در زمان انتخاب فنجان شیشه ای دقت کنید که ترجیحاً دسته دار باشد تا جای ممکن عایق حرارتی باشد.

مطالعه نمایید
لوازم خانه و آشپزخانه مادام کوکو
استیل

جنس استیل برای مصارف خانگی و کافی شاپ کاربرد ندارد اما برای مسافرت و کسانی که کوهنوردی می کنند گزینه مناسبی است. که این جنس دارای سه ویژگی می باشد. عایق حرارتی نسبتا بالا، مقاومت و دوام بسیار زیاد ،راحتی در شستشو و تمیز کردن

فنجان قهوه خوری

اندازه و سایز فنجان

در خصوص فنجان قهوه خوری اندازه بسیار اهمیت دارد. و عدم استفاده از یک فنجان مناسب سبب می شود قهوه شما طعم و عطر خود را از دست بدهد.

فنجان اسپرسو

قهوه اسپرسو رایج ترین نوع قهوه می باشد. که دارای یک فنجان مخصوص با نام دمیتاس است. شات اسپرسو سایز کوچکی دارد. در واقع اندازه استاندارد برای فنجان قهوه خوری اسپرسو بین 60 تا 90 میلی لیتر حجم می گیرد. که به طور معمول دارای جنس سرامیکی و شیشه ای می باشد. به این نکته دقت کنید که بهتر است دهانه فنجان اسپرسو کمی باز باشد تا عطر قهوه بهتر به مشام برسد.

فنجان کاپوچینو

کاپوچینو از ترکیب شیرفوم دار و اسپرسو تهیه می شود. به دلیل اضافه شدن شیر حجم کاپوچینو بیشتر از قهوه معمولی می باشد. به همین دلیل فنجان مورد استفاده آن باید بزرگتر باشد. اندازه استاندارد برای فنجان کاپوچینو بین 150 تا 180 میلی لیتر می باشد. شکل ظاهری این نوع فنجان ها معمولاً گرد می باشد.

فنجان قهوه خوری استاندارد

این نوع فنجان برای سرو قهوه های استفاده می شود که غلظت زیادی نداشته باشد مانند قهوه فرانسه. اندازه این فنجان قهوه خوری بین 240 تا 300 میلی لیتر است. این فنجان به طور معمول از جنس سرامیک می باشد که دارای دهانه ای پهن و انتهای کمی باریک تر است.

مطالعه نمایید
تنوع گلدان های تزئینی

فنجان قهوه خوری

جمع بندی

در این مقاله به بررسی فنجان قهوه خوری تنوع و تفاوت ها آن پرداختیم تا شما عزیزان با آگاهی از این موارد بتوانید انتخاب درست و مناسبی داشته باشید. فروشگاه آیکالاهوم انواع ظروف سرو پذیرایی و نوشیدنی و همچنین انواع لوازم خانه و آشپزخانه را بالاترین کیفیت ارائه می نماید.

فنجان ایکیا که با نام ماگ ایکیا نیز در بین مردم شناخته می شود. یکی از پرطرفدارترین محصولات سرو نوشیدنی و به خصوص قهوه خوری می باشد. به طور کلی محصولات برند ایکیا را می توانید از فروشگاه آیکالاهوم تهیه نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *