مقالات

خرید ظروف سرامیکی روستیک

ظروف سرامیکی روستیک

ظروف سرامیکی روستیک از سبک های جدید و مدرن هستند که به آشپزخانه بانوان راه پیدا کرده است هدف اصلی سبک روستیک ظرافت و در عین حال سادگی بی غل وغش آن است. این سبک احساس هماهنگی، راحتی، گرما و زیبایی طبیعی داخلی و صلح و آرامش را گسترش می دهد.

سبک روستیک 

در واقع سبکی از معماری و طراحی است که در آن از مصالح طبیعی مانند سنگ و چوب به طوری که تا حد امکان از نظر فرم و بافت شبیه به طبیعت باشد استفاده می شود. در این سبک به سادگی و بی آلایشی فضای روستایی اهمیت داده می شود. طرفداران این سبک به دنبال آرامش و ایجاد فضایی کاملا روستایی که از تکنولوژی و فضای مدرن دور باشد. به طور کلی کاشی ها و قفسه های چوبی در فضای آشپزخانه یا بافت ها صندلی های ساخته از مواد طبیعی یا فرش های بافته شده از الیاف طبیعی مانند کرک یا پشم نمونه ای از معماری به سبک روستیک است.

ظروف سرامیکی روستیک

محبوب ترین مدل های سرامیک را معمولا ظروف آشپزخانه و پذیرایی تشکیل می دهند. این دسته از ظروف برای قرار دادن داخل ویترین ها گزینه بسیار مناسبی می باشند. این مدل ها هم کیفیت و کارایی بالایی دارند و هم زیبایی خاصی که در نگاه اول متوجه این موضوع خواهید شد.

ظروف سرامیکی روستیک

تنوع ظروف روستیک 

سرویس چای خوری بخش مهمی از ظروف پذیرایی می باشد چرا که نوشیدن چای در بین ایرانیان رواج دارد. اطمینان داشته باشید که لذت نوشیدن چای تازه در فنجان شیک و کاربردی دو چندان است. ظروف سرامیکی دارای استحکام و کیفیت بالا و ظاهر زیبایی می باشد.

مطالعه نمایید
خرید لوازم آشپزخانه فانتزی

کاسه ها سوپ خوری بخش عمده ای از ظروف سرامیکی روستیک را شامل می شوند. از طرح ها کلاسیک و شبه سفالی دارد تا مدل ها مدرن و مینیمال که برای علاقه مندان به این سبک می باشد.  مدل های مدرن کاسه های سرامیکی طرحی ساده و بدون نقش دارند در حالی که مدل های کلاسیک هم نقش های زیادی بروی خود دارند و هم به شکل دایره و گرد هستند.

در کنار ظروف پذیرایی ظروف پخت و پز دارای اهمیت بالایی می باشد. در حال حاضر که بیشتر قابلمه ها و سرویس پخت و پز از جنس تفلون و چدن می باشد طرح سرامیک بسیار سرآمد است. این ظروف بسیار باکیفیت و در عین حال ایمن و بسیار زیبا هستند طوری که حتی هنگام غذا درست کردن نیز از کار با آن ها لذت خواهید برد.

ویژگی ها سبک روستیک 

  • سادگی و طبیعی بودن
  • ظرافت بی نظیر
  • استفاده از مواد و مصالح طبیعی
  • رنگ ها طبیعی مانند قهوه ای، سبز، طلایی

ظروف سرامیکی روستیک

مراقبت از ظروف سرامیکی

از تغییر ناگهانی دما در ظروف سرامیکی پرهیز کنید. به طور مثال ظرف داغ را بلافاصله در آب سرد قرار ندهید برای اینکه بتوانید ته غذا را راحت تر جدا کنید. چرا که نتیجه این کار آسیب دیدن ظرف است. حتی بعد از مرحله آشپزی که قصد شستن ظرف را دارید اجازه دهید تا ظرف به آرامی سرد شود.

در نظر داشته باشید که این ظرف ها بسیار حساس هستند. به همین خاطر از سیم و اسکاج و قاشق فلزی برای زمان شستشو استفاده نکنید تا به ظرف آسیب وارد نشود.

مطالعه نمایید
معرفی انواع ظروف سرو نوشیدنی

دقت داشته باشید که ظروف سرامیکی را قبل از شروع پخت روی گاز قرار ندهید. چرا که این کار به لایه سرامیک آسیب وارد می کند و ترک ها ریزی می خورد. بنابراین ابتدا مواد غذایی مورد نظر را درون ظرف بریزید و بعد روی شعله گاز قرار دهید.

نکته دیگر برای نگهداری ظروف سرامیکی که هیچ وقت این ظروف را درون هم قرار ندهید. البته که نداشتن فضای کافی منجر به این کار می شود. در واقع قرار دادن ظروف سرامیکی درون هم سبب خش انداختن روی سرامیک می شود.

جمع بندی 

فروشگاه آیکالاهوم عرضه کننده لوازم خانه و آشپزخانه از برندهای معتبر ایکیا ، اچ اند ام و… با بهترین کیفیت و البته با قیمت مناسب می باشد. که می توانید به راحتی از طریق سایت محصولات را مشاهده نموده و خرید آنلاین داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *