مقالات

معرفی انواع ظروف سرو نوشیدنی

ظروف سرو نوشیدنی

برای محیا کردن مهمانی و جشن ها احتیاج به لوازم و ظروف می باشد به همین خاطر انتخاب ظروف سرو و پذیرایی اهمیت بالایی در کیفیت میزبانی دارد. در این میان ظروف سرو نوشیدنی که ست و هماهنگ باشد بسیار به چشم می آید. در زمان قدیم ظروف پذیرایی بیشتر از جنس سفال و چوب بود اما با گذر زمان در زمینه لوازم خانه و آشپزخانه ظروف از جنس بلور و کریستال جایگزین شدند.

انتخاب ظروف سرو نوشیدنی

خرید ظروف پذیرایی از نوع ظروف سرو نوشیدنی شامل انواع لیوان ، پارچ ،فنجان و استکان از اقلام مهم در آشپزخانه و البته برای تکمیل جهیزیه می باشد. در میان مدل های متنوعی که امروزه در بازار موجود می باشد می توان به پارچ ولیوان ،فنجان و جام اشاره کرد. مدل های متنوعی که سعی دارند همه نوع سلیقه ای را تحت پوشش قرار دهند. در حالی که فرصت مراجعه به فروشگاه را ندارید می توانید به صورت آنلاین از سایت آیکالاهوم ظروف آشپزخانه خود از برند ایکیا را خریداری نمایید.

ظروف سرو نوشیدنی

تقسیم بندی ظروف

سرو نوشیدنی سرد

این گروه از ظروف دارای انواع مختلف با حجم مشخص می باشد. نوشیدنی های سرد معمولا در حجم بالا مورد استفاده قرار می گیرند. این ظروف دارای ابعاد طولی بلندی بوده و در ظرفیت حجمی بالا مورد استفاده قرار می گیرد. انواع گیلاس ها ،پارچ و لیوان ،جام ها و… در این دسته قرار دارند.

سرو نوشیدنی گرم

قهوه، نسکافه، چای و دمنوش و… از نوشیدنی های گرم و پرطرفدار در بین مردم می باشد. این گروه از نوشیدنی ها در ظروف مخصوص به خود سرو می شوند که معمولا دارای حجم مشخص و متوسطی می باشند. به طور مثال زمان های گذشته سرو چای در استکان های کمر باریک، سرو قهوه در فنجان های کوچک و سرو دمنوش در فنجان های معمولی صورت می گرفت.

مطالعه نمایید
برند ایکیا، ظروف آشپزخانه ایکیا

از انواع ظروف سرو نوشیدنی گرم می توان به انواع ماگ ،انواع فنجان ،استکان و… اشاره نمود. از آنجایی که نوشیدن چای مرسوم تر می باشد وجود استکان و فنجان در هر خانه ای ضروری است.

ظروف سرو نوشیدنی

نکات مهم

در حال حاضر برای هر نوشیدنی در دنیا یک لیوان مخصوص به آن طراحی و تولید شده است. که متناسب با نوع نوشیدنی و میزان مصرف در هر وعده دارای شکل ظاهری و گنجایش متفاوتی می باشد. این امر سبب شده تا ظروف سرو نوشیدنی تنوع بسیار بالایی داشته باشد. در این میان انواع لیوان ،جام بطری ،فنجان و ماگ ها می توان اشاره کرد.

امروزه هنر سرو و پذیرایی به عنوان یک علم محسوب می شود. که نحوه سرو و پذیرایی مواد غذایی در قالب رشته های مانند هتلداری ، آشپزی ،مهمانداری ،باریستایی و… آموزش داده می شود. در این بین ظروف سرو و پذیرایی به چند گروه تقسیم می شوند شامل ظروف سرو و نوشیدنی ،ظروف سرو غذا ،ظروف پذیرایی ، ظروف سرو چوبی ،ظروف سرو کافه و رستوران هستند.

در حالی که جهیزیه تهیه می کنید نیاز دارید تا ظروف سرو نوشیدنی از فنجان و استکان گرفته تا پارچ و لیوان و ماگ فانتزی سرویس های سرو چای و قهوه خوری خریداری کنید. به علاوه اینکه برای تهیه جهیزیه بسیار اهمیت دارد که لوازم خانه و آشپزخانه را زیبا و شیک انتخاب کنید.

ظروف نوشیدنی

جمع بندی

برای پذیرایی در مهمانی ها و مراسم ها بهترین حالت این است که از ظروف ست و هماهنگ استفاده نمایید. به این صورت مهمان ها متوجه احترام و ارزشی که برایشان قائل شده اید می شوند. برای دسترسی و خرید راحت تر می توانید به صورت آنلاین از فروشگاه آیکالاهوم محصولات مورد نظر خود را تهیه نمایید.

مطالعه نمایید
خرید زیر بشقابی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *