مقالات

تنوع ظروف سرو پذیرایی

ظروف سرو پذیرایی

یکی از مهم ترین و اصلی ترین لوازم خانه و آشپزخانه که استفاده زیادی دارند ظروف سرو پذیرایی می باشند. از دوران قدیم ایرانیان به مهمان نوازی معروف بوده اند و پذیرایی از مهمان ها برایشان اهمیت بالایی دارد. به همین دلیل ظروف سرو پذیرایی زیبا و شیک به میز و سفره شما شکل و ظاهر خوبی می دهد و در عین حال احترام به میهمان نیز می باشد.

ظروف سرو پذیرایی یک ست کاملی است که شامل تمام وسایل مورد نیاز پذیرایی می باشد. به طور مثال سرویس پارچ و لیوان ،میوه خوری ، شیرینی خوری ، قندان ،فنجان ، ظروف کیک خوری ،سرویس قاشق و چنگال ،آجیل خوری ،ظروف غذاخوری و… هستند. که این قبیل ظروف در قیمت ها و مدل ها مختلف در بازار موجود می باشد.

ظروف سرو

انواع ظروف سرو پذیرایی

سرو غذا

این دسته از ظروف مهم ترین و پرکاربردترین نوع ظروف می باشند. که پاسخ گوی نیاز مصرف کننده برای سرو و پذیرایی وعده صبحانه ،نهار و شام هستند. معمولا این گروه از ظروف از جنس آرکوپال هستند که دارای تنوع گسترده ای در طرح و قالب ها می باشد.

سرو نوشیدنی

امروزه در دنیا برای هر نوشیدنی یک لیوان خاص وجود دارد که نسبت به نوع نوشیدنی و میزان مصرفی که دارد دارای ظاهر و گنجایش خاصی می باشد. انواع ظروف سرو نوشیدنی شامل لیوان ،جام ،بطری فنجان و ماگ می باشد.

سرو عصرانه

وعده عصرانه شامل میوه جات ،شیرینی جات و نوشیدنی ها سرد و گرم می شود. که سرو عصرانه با استفاده از ظروف مخصوص انجام می شود. معمولا این ظروف از جنس کریستال ،بلور و سرامیک هستند. البته که در تنوع بسیار زیادی از جهت سبک ،طراحی ،کیفیت و… تولید می شوند.

مطالعه نمایید
آشنایی با لوازم آشپزخانه برند زارا هوم

ظروف پذیرایی

راهنمای خرید ظروف

کیفیت

بعد از انتخاب سبک و مدل باید به جنس و کیفیت محصولی که قصد خرید آن را دارید دقت کنید تا لوازم با کیفیت که هم ظاهر زیبایی دارند و البته مقاوم باشند بدون نگرانی از آن ها استفاده کنید. به طور مثال در زمان خرید ظروف پذیرایی اگر از جنس شیشه ای انتخاب می کنید خیلی نازک و شکننده نباشند که در زمان استفاده با کوچکترین ضربه ای بشکند. از طرف دیگر خیلی سنگین نباشد که در زمان استفاده برایتان آزار دهنده باشد.

طرح و نقش

در صورتی که تصمیم به خرید ظروف سرو پذیرایی دارید می توانید همه را از یک نوع و جنس خریداری کنید یا اینکه با کمی تفاوت تنوع را به میز و سفره بی افزاید.

وزن

در زمان خرید ظروف پذیرایی به وزن ظروفی که می خرید دقت داشته باشید که سنگین نباشد تا در زمان استفاده دچار مشکل نشوید.

تعداد

قبل از خرید بررسی کنید که چه تعداد مهمان دارید و طبق آن خرید خود را انجام دهید به طوری که هم تعداد آن کم نباشد و هم تعداد بیش از اندازه نباشد تا موجب شلوغی آشپزخانه نشود و هم نخواهید هزینه بیشتری پرداخت کنید.

تنوع

در ابتدا باید ببینید چه وسایل پذیرایی را می پسندید و اینکه چه ظروفی جدیدا به بازار آمده است؟ اینکه چه شکل ظروفی را می پسندید؟ چه جنسی داشته باشد شیشه ای چوبی یا پیرکس و چینی باشد؟

قیمت

در ابتدا بودجه ای که می توانید برای خرید اقدام کنید را تعیین نمایید که تا چه مقدار می خواهید هزینه کنید. ضمن اینکه با این بودجه بتوانید تمامی وسایل را به طور کامل تهیه نمایید تا در زمان مهمانی احساس کمبودی در وسایل پذیرایی نداشته باشید.

مطالعه نمایید
ست لیوان و بطری زیبا و شیک

ظروف غذاخوری

کارایی لوازم سرو پذیرایی

همانطور که می دانید ظروف سرو پذیرایی مورد استفاده روزمره و دائمی نیست برای مهمانی ها و مراسم ها کاربرد دارد. برای مثال در یک مهمانی عصرانه سرویس چای خوری و میوه خوری کیک خوری و انواع کارد و چنگال کارایی دارد. در حالی که برای یک مهمانی شام و جشن ها و مراسم ها انواع ظروف غذاخوری ،سوپ خوری ،سالاد خوری ، شیرینی خوری و شکلات خوری مورد استفاده قرار می گیرد. سعی کنید ظروف پذیرایی کاملی داشته باشید چرا که حسن سلیقه میزبان را کاملاً مشخص می کند.

ظروف عذاخوری

جمع بندی

در این متن سعی کردیم شما عزیزان را با انواع و مدل ها ظروف سرو پذیرایی آشنا کنیم و اطلاعات مفیدی را در اختیارتان قرار دهیم. در صورتی که قصد خرید لوازم خانه و آشپزخانه دارید می توانید از برند ها ایکیا در فروشگاه آیکالاهوم و سایت این مجموعه خرید خود را انجام دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *