مقالات

تکنیک های چیدمان لوازم آشپزخانه

چیدمان لوازم آشپزخانه

چیدمان لوازم آشپزخانه از نظر معماری نیازمند طراحی و رعایت نکات کلیدی می باشد. نحوه چیدمان لوازم آشپزخانه بسیار مهم و تاثیرگذار است این قوانین و نکات جهت افزایش راحتی افراد در هنگام حضور و کار در آشپزخانه و همچنین تامین ایمنی طراحی شده اند. که در این متن با بررسی یکسری از ترفندها کمک می کنیم تا شما بتوانید فضای آشپزخانه خود را دلچسب و زیبا کنید.

ترفندهای چیدمان لوازم آشپزخانه

داشتن میز کار مناسب

داشتن یک میز در ابعاد کوچک در آشپزخانه بسیار کمک کننده می باشد. با در اختیار داشتن این میز می توانید از فضای خالی زیر سطح کار میز استفاده کنید. به طور مثال قابلمه ها را بچینید البته برروی میز می توانید بسیاری از وسایل یا حتی مواد غذایی را بچینید.

چیدمان لوازم آشپزخانه

 

استفاده از جدا کنندها

جدا کننده کشوها و کابینت برای مرتب کردن و سامان دهی فضای کابینت ها بسیار مناسب هستند. هر فردی به فضایی برای نگهداری چیزها کوچک و متفرقه نیاز دارد. این جدا کننده ها به شما کمک می کند برای هر گروه از وسایل فضای جداگانه ای داشته باشید. تا در صورت نیاز دسترسی راحت تری داشته باشید و بتوانید به سادگی وسایل را پیدا کنید.

شلف و قفسه دیواری

در صورتی که فضای کافی در اختیار دارید طراحی آشپزخانه می تواند به سبکی باشد که بتوانید در آن قفسه بگذارید می توانید با این کار فضای آشپزخانه را جذاب نمایید. در این شلف یا قفسه ها می توانید گلدان ها کوچک شمع ها تزیئنی یا ظروف دکوری قرار داد و چیدمان آشپزخانه را از فضای بی روح خارج کنید. حتما که این شلف ها احتیاج به نظافت و تمیزی دارند.

مطالعه نمایید
لوازم خانه و آشپزخانه انگلیش هوم
استفاده بهینه از دیوار خالی

اگر نگاهی به اطراف آشپزخانه بی اندازید حتما دیواری پیدا می کنید که بلااستفاده مانده باشد. از این دیوار می توانید برای آویزان کردن قابلمه ها یا ماگ ها یا حتی سبدها استیل در نظر بگیرید. این ایده در کنار کاربردی بودن جنبه زیبایی هم به همراه خود دارد.

چیدمان لوازم آشپزخانه

استفاده از فضای در کابینت

یکی از بهترین فضاهایی که کابینت ها در اختیار ما قرار می دهد روی درهای کابینت می توانید خیلی از لوازم آشپزخانه را جای دهید. به طور مثال می توانید درهای قابلمه که همیشه دردسر ساز هستند یا دم کنی ها را آویزان کنید.

نکات کلیدی برای آشپزخانه زیبا

از یک استند مناسب برای نگهداری ظروف روی میز استفاده کنید.

برای ایجاد نظم در کشوها از یک جدا کننده کشو استفاده کنید.

برای آویزان کردن ظروف از فضای دیوار استفاده کنید.

فقط ظروفی را که واقعاً در آشپزخانه استفاده می کنید بیرون بیاورید و نگه دارید.

جمع بندی

بانوان و دیگر اعضای خانواده وقت زیادی را در فضای آشپزخانه سپری می کنند به همین خاطر اهمیت بالایی دارد. در این متن به راه کارها و ترفندهای برای چیدمان لوازم آشپزخانه که به زیبایی محیط آشپزخانه کمک می کند پرداختیم. فروشگاه آیکالاهوم فروش لوازم خانه و آشپزخانه از برندهای معتبر همچون ایکیا ،زاراهوم و اچ اند ام را با بهترین کیفیت ارائه می دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *