مقالات

انتخاب شمع و جاشمعی دکوری

شمع و جاشمعی دکوری

استفاده از شمع و جا شمعی دکوری امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده است و در اکثر سبک خانه ها جز آیتم های اصلی به شمار می آید. توجه داشته باشید که شمع دارای تنوع بسیاری نیز می باشد. از نوع متریال تا طراحی مختلفی را دارا می باشد. اما با داشتن آگهی مختصر از انواع شمع و جاشمعی و ویژگی های هر یک انتخاب مناسبی می توانید داشته باشید. البته که خرید از فروشگاه معتبر چون آیکالاهوم با اطمینان خاطر است. این فروشگاه ارائه کننده برندهای معروف چون ایکیا ،زازا هوم ،اچ اند ام و… می باشد.

تاثیرات شمع و جا شمعی دکوری

شمع ها می توانند درخشش ملایم و گرم را در فضا ایجاد کنند. حتی می توانید از نوع شمع معطر استفاده کنید تا محیط خوشبو و معطری داشته باشید.

شمع و جاشمعی در اشکال و اندازه ها مختلف برای تکمیل یا تضاد با دکوراسیون فضا استفاده می شود. به این ترتیب آن ها می توانند رنگ یا حس زندگی را به یک فضا اضافه کنند یا به زیبا تر شدن عناصر دیگر کمک کنند.

حس رمانتیک

سو سو شدن نور شمع بسته به موقعیت می تواند حال و هوای آرام و رمانتیکی را ایجاد کند.

شمع دکوری

دلایل استفاده از جا شمعی برای شمع

حفاظت و ایمنی

استفاده از نگهدارنده شمع می‌تواند به جلوگیری از حوادث و محافظت از سطوح در برابر آسیب گرما کمک کند. جاشمعی‌ها همچنین می‌توانند محتوای موم ذوب شده در خود نگه‌دارند و از ریختن یا چکیدن موم بر روی اشیای دیگر جلوگیری کنند.

زیبایی ظاهری

استفاده از جاشمعی می‌تواند ظاهر شمع را بهبود بخشد و به دکوراسیون کلی اتاق بی افزاید. جا شمعی می تواند به تکمیل یا تضاد با دکوراسیون یک فضا کمک کند.

مطالعه نمایید
معرفی ظروف پذیرایی
راحتی در استفاده

استفاده از جاشمعی می‌تواند جابه‌جایی و قرار دادن شمع را در میان سایر لوازم خانه آسان‌تر کند. برخی از جاشمعی‌ها دسته یا ویژگی‌های دیگری نیز دارند که حمل‌ونقل آن‌ها را آسان‌تر می‌کند.

شمع و جا شمعی کوری

انواع جا شمعی

مهم ترین دسته بندی که برای جا شمعی وجود دارد از جهت جنس جا شمعی می باشد. که تقسیم بندی آن به این صورت است جا شمعی سنگی ، جا شمعی چوبی، جاشمعی سرامیکی ،جا شمعی بتنی، جاشمعی کریستالی و جا شمعی طرح سنگ است.

جایگاهی که می توان جاشمعی را قرار داد.

همانطور که می دانید شمع و جاشمعی دکوری و به عنوان یک اکسسوری در خانه مورد استفاده قرار می گیرد که با توجه به سلیقه افراد در قسمت های مختلف می تواند قرار گیرد. اما به صورت معمول روی شومینه، میز کنسول، میز ناخوری، میز مطالعه قرار داد.

کاربردهای شمع و جا شمعی

استفاده از شمع در گذشته تنها برای روشنایی بود. اما در حال حاضر بیشتر از شمع به منظور زیباسازی فضا استفاده می شود. به همین خاطر محصولات متنوعی از شمع و جاشمعی دکوری در بازار یافت می شود. در واقع منظور از جا شمعی همان شمعدان با شکل و طرح متفاوت است.

شمع و جا شمعی

نکات

در نهایت تصمیم به استفاده از شمع با جاشمعی یا بدون آن، بستگی به نوع شمع، تنظیمات و ترجیحات شخصی دارد. اما اگر شک دارید، استفاده از جاشمعی به طور کلی ایمن‌تر و از نظر زیبایی بصری دلپذیرتر است.

به اضافه همه این موارد جالب است بدانید که شمع در مدیتیشن و فنگ شویی نقش مهمی ایفا می کند.

مطالعه نمایید
تنوع گلدان های تزئینی

انواع جاشمعی در اشکال و اندازه های مختلف و برای نگهداری شمع با اندازه های مختلف تولید می شوند. برخی شبیه لیوان ها بلندی هستند و برای محصور کردن کامل یک شمع ستونی استفاده می شوند و بعضی دارای طراحی خاصی و برخی دیگر به شدت ساده هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *