مقالات

کاربرد تخته گوشت چوبی

تخته گوشت چوبی

یکی از کلیدی ترین کارهایی که قبل از آشپزی باید انجام دهید،خرد کردن یا برش زدن مواد غذایی است. این مواد غذایی شامل گوشت،مرغ،ماهی،میوه و سبزیجات است. بنابراین برای این کار به یک چاقوی تیز و یک تخته برش نیاز خواهیم داشت. تخته ابزاری است با سطح صاف و ابعاد مناسب که می توان روی آن مواد غذایی را برش زده یا قطعه قطعه کرد. تخته گوشت چوبی یک تخته محکم جهت قرار دادن مواد غذایی و بریدن و قطعه قطعه کردن آن است. از این تخته برخلاف نام آن برای خرد کردن سبزیجات،میوه،ماهی و مرغ نیز استفاده می شود.

تخته گوشت چوبی

این تخته ها از زمان های قدیم به دلیل دوام بالا و شکل ظاهری زیبا انتخاب اول بسیاری از افراد بوده اند.این تخته ها عمر طولانی دارند و به چاقوی شما آسیبی وارد نمی کنند. اما امروزه تخته های چوبی از چوب های مرغوبی نظیر بلوط،افرا و ساج ساخته می شوند. از این رو عمر طولانی تری داشته و آب کمتری جذب می کنند،بنابراین از نظر بهداشتی ایمن هستند.

تخته گوشت چوبی

نگهداری از تخته چوبی

تخته گوشت چوبی را با ماشین ظرفشویی نشویید و آن را پس از شستن با یک دستمال یا حوله تمیز خشک کنید.

بهتر است برای افزایش طول عمر تخته گوشت چوبی از دو طرف آن استفاده کنید.

تخته گوشت چوبی را هر ماه با موم،روغن بادام،روغن نارگیل یا روغن گردو چرب کنید. روغن را با یک دستمال تمیز روی تخته بمالید و مقدار اضافی آن را پاک کنید.

با این کار سطح این تخته ها بسته شده و نسبت به نفوذ باکتری ها مقاوم می شوند.

مطالعه نمایید
معرفی ظروف پذیرایی

تخته چوبی

راهنمای خرید تخته گوشت

اندازه و سایز

قبل از خرید با توجه به فضا ،کاربرد مورد نظر و اینکه برای چه مواردی می خواهید استفاده کنید سایز تخته را مشخص کنید. دقت داشته باشید که با بزرگ تر شدن سایز و اندازه تخته گوشت وزن آن افزایش می یابد با این وجود مقاومت حمل و جا به جایی آن سخت تر می شود.

طرح تخته

تخته گوشت چوبی در شکل و طرح ها مختلف وارد بازار می شوند. که بسته به سلیقه و مدل چیدمان منزل می توانید طرح مورد نظر را انتخاب نمایید. حتما دقت داشته باشید که طرح انتخابی شما دسته داشته باشد چرا که در این صورت جا به جایی و استفاده برایتان راحت تر می شود.

ضخامت تخته

ضخامت نیز مانند سایز و اندازه با توجه به کاربرد شما تعیین می شود. به طور کلی هر چقدر ضخامت بیشتر باشد تحمل وزن بیشتر می شود و می توانید وسایل و مواد بیشتری را بر روی آن قرار دهید.

قابلیت شستشو

برای رعایت بهداشت و البته بالا رفتن عمر تخته گوشت چوبی مهم است که تخته سریع خشک شود و در برابر رطوبت مقاوم باشد. با استفاده از اسفنج نرم، مایع ظرفشویی و آب گرم ظرف را تمیز کرده و سپس بعد از شست شو، فورا تخته را با دستمالی نرم خشک کنید. رعایت این نکات باعث خواهد شد عمر تخته چوبی تا حد زیادی بالا رفته و بهداشت نیز رعایت شود.

تخته گوشت چوبی

جمع بندی

استفاده از لوازم خانه و آشپزخانه چوبی همواره طرفداران زیادی دارد و حس خوبی را انتقال می دهد. تخته گوشت از ابزارهای کاربردی و مهم در هر آشپزخانه ای می باشد که بهترین کیفیت آن را می توانید از فروشگاه لوازم خانه و آشپزخانه آیکالاهوم تهیه کنید.

مطالعه نمایید
خرید بهترین سینی چای

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *