مقالات

انتخاب ست ظروف غذاخوری

یکی از مهم ترین وسایل موجود در هر خانه یا آشپزخانه ست ظروف غذا خوری است که در جنس ها مختلف و طرح ها متنوع در بازار موجود می باشد. در واقع می توان گفت یکی از مهم ترین اصول در پذیرایی از مهمانان داشتن یک ست ظروف سرو و پذیرایی مناسب ،زیبا و با کیفیت است.

ست ظروف غذاخوری شامل مواردی مانند بشقاب غذاخوری ، ظروف سالاد خوری ،ظروف سوپ خوری، دیس، بشقاب خورشت خوری، پیش دستی ، نمک پاش و فلفل پاش ،پیاله و کاسه که این دسته از ظروف را در جنس ها و طرح ها مختلف مشاهده می کنید.

ست ظروف پذیرایی

جنس ظروف غذا خوری

ظروف سفالی

از قدیمی ترین جنس ها برای سرویس غذاخوری ، سفالی می باشد. که بیشتر دارای طرح ها سنتی هستند. این ظروف از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه است و برای مصارف خانگی مناسب می باشد. از ایراداتی که به این ظروف وارد است می توان به سنگین بودن و مقاومت کم آن اشاره کرد.

ظروف سرامیکی

این گروه از ظروف برای مصارف روزانه و مهمانی ها قابل استفاده می باشد. از برتری ها ظروف غذاخوری سرامیکی می توان به قیمت مناسب ، رنگ و طرح ها متنوع ،مقاومت این ظروف نسبت به ظروف سفالی بیشتر بوده قابلیت استفاده در ماشین ظرفشویی و همچنین استفاده در مایکروویو و فر اشاره کرد.

ظروف شیشه ای

این گروه از ظروف می توانند شفاف ،رنگی یا حتی چند رنگ باشند. جالب است که این دسته از ظروف غذاخوری دارای الگو برجسته ،بریدگی ها شیاردار و انحنای ظریف که به این ظروف حالت رویایی و جذابی می بخشد. همانطور که می دانید مدل ها لوکس این ظروف برای پذیرایی رسمی بسیار مناسب است.

مطالعه نمایید
معرفی انواع ظروف سرو نوشیدنی
ظروف چینی

این ظروف برای پذیرایی در مهمانی رسمی و غیر رسمی انتخاب مناسبی می باشد چرا که مقاوم ، بادوام، سبک و با شکوه است. این نوع ظروف غذا خوری قوی بوده و به ندرت در ماشین ظرفشویی کدر و لب پر می شود.

ظروف غذا خوری

نکات مهم در زمان انتخاب ست ظروف پذیرایی

در زمان خرید توجه کنید که ظروف از طرح و رنگ زیبا و به روزی برخوردار باشد. تا زیبایی و جلوه چشم نوازی به میز یا سفره شما ببخشد.

سعی کنید رنگ ظروف خود را به گونه ای انتخاب کنید که با سایر لوازم شما هماهنگ باشد. پیشنهاد ما به شما عزیزان خرید رنگ سفید است.

سعی کنید ست ظروف خود را به گونه ای انتخاب کنید که بعدها بتوانید سایر قسمت ها آن را در صورت شکستن تکمیل کنید.

به قابلیت شستشو در ماشین ظرفشویی و همچنین قابلیت قرار گرفتن در مایکروویو و… دقت کنید.

سعی کنید در ابتدا ست ظروف غذاخوری در تعداد بالا و کامل تهیه کنید تا خیالتان از بابت مهمانی ها بزرگ نیز راحت باشد.

از دیگر موارد مهم در زمان خرید، قیمت ظروف غذا خوری می باشد. قیمت یک ست به عوامل مختلفی مانند جنس ،کیفیت ،تعداد نفرات و… بستگی دارد. هر چقدر بیشتر برای خرید این ظروف هزینه کنید قطعا طول عمر بیشتری خواهند داشت.

ظروف غذا خوری

راهنمای خرید

از موارد مهم ظروف غذا خوری مناسب بهداشتی بودن آن است. به این صورت که در تولید این ظروف نباید از مواد و عناصر خطرناک مانند سرب،کادمیم و…. استفاده شود. چرا که برای سلامتی انسان ضرر دارند.

مطالعه نمایید
انتخاب شمع و جاشمعی دکوری

ظروف غذاخوری باید علاوه بر مقاومت بالا از وزن مناسبی برخوردار باشد یعنی سبک باشند. وزن ظروف غذا خوری باید به گونه ای باشد که با در دست گرفتن آن احساس سنگینی نکنید.

قبل از خرید ظروف تعداد مهمان ها را در نظر بگیرید سعی کنید ستی که خریداری می کنید از اقلام کافی و کاربردی برخوردار باشد و به عبارتی از خرید وسایل غیر ضروری خودداری کنید.

رنگ و طرح یک ست ظروف غذا خوری مناسب باید به صورتی باشد که بعداً بتوان اقلامی را به آن اضافه نمود. رنگ سفید از جمله رنگ های است که به راحتی می توان آن را با هر رنگی ست کرد.

ظروف غذا خوری

جمع بندی

ظروف پذیرایی از اصلی ترین و مهم ترین بخش ها لوازم آشپزخانه می باشد که در زمان خرید لوازم خانه و آشپزخانه باید جوانب مختلف را در نظر گرفت تا در نهایت بتوانید فضای مهمانی را شیک و زیبا و پر از انرژی فراهم سازید. فروشگاه لوازم منزل آیکالاهوم این امکان را برای مشتریان عزیز فراهم آورده تا بتوانند به صورت آنلاین و اینترنتی خرید خود را انجام دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *